REGULAMIN POBYTU SANATORYJNEGO NA PODSTAWIE SKIEROWANIA Z NFZ

W SANATORIUM UZDROWISKOWYM „ENERGETYK” W ŚWINOUJŚCIU

Regulamin określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności, oraz przebywania na terenie Sanatorium. Rozpoczynając pobyt na turnusie NFZ Pacjent potwierdza, iż zapoznał się  i akceptuje warunki niniejszego Regulaminu .

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

  1. Pacjenci posiadający skierowanie do Sanatorium Uzdrowiskowego Energetyk zobligowani są  przed przyjazdem (po otrzymaniu skierowania z NFZ) skontaktować się z recepcją pod nr tel. +48 91 321 24 83  wew. 100  (w godzinach od 8.00 do 19.00) lub e-mail: recepcja@su-energetyk.pl w celu przekazania informacji tj. zgłoszenia stopnia niepełnosprawności, rodzaju stosowanej diety, itp.
  2. Pacjenci przyjeżdżający do Sanatorium powinni posiadać ze sobą imienne potwierdzenie skierowania wydane przez właściwy Oddział NFZ oraz papierową wersję skierowania jeżeli nie posiadają e-skierowania oraz aktualną dokumentację lekarską, dowód osobisty, zapas stale przyjmowanych leków na cały okres pobytu.
  3. Pacjenci przyjeżdżający do Sanatorium zobowiązani są do zabrania ze sobą wszystkich leków, które przyjmują na stałe. Lekarze nie wypisują recept na leki stale przyjmowane. Obecni na miejscu lekarze mogą wypisać receptę tylko i wyłącznie na 100% odpłatności!
  4. W przypadku rezygnacji z leczenia uzdrowiskowego przed rozpoczęciem leczenia, skierowanie należy bezzwłocznie zwrócić do Oddziału NFZ.
  5. Okres pobytu w Sanatorium dla Pacjenta NFZ rozpoczyna się o godzinie 14:00 pierwszego dnia                     i trwa do godziny 12:00 ostatniego dnia wskazanego w skierowaniu.
  6. Dla Pacjentów NFZ, wyżywienie w dniu przyjazdu rozpoczyna się obiadem, w ostatnim dniu pobytu Pacjentowi przysługuje śniadanie.
  7. Od godz. 22:00 do 6:00 w Sanatorium obowiązuje cisza nocna. Samowolne
    opuszczenie obiektu przez pacjenta z NFZ jest zabronione.
  8. Dla bezpieczeństwa Pacjentów Sanatorium zamykane jest w godzinach od  22:00 do 6:00.
  9. Sanatorium nie posiada miejsc parkingowych. Informujemy, że  na terenie Miasta Świnoujście obowiązuje strefa płatnego parkowania.
  10. Obiekt Sanatorium jest monitorowany. Administrator Zrzeszenie Związków Zawodowych                         i Energetyków Sanatorium Uzdrowiskowe „Energetyk” z siedziba przy ul. Żeromskiego 4, 72-600 Świnoujście, REGON 016443179 – 00037, NIP 855-000-40-42, e-mail: dyrektor@su-energetyk.pl – zwany dalej Administratorem.
  11. Sanatorium zapewnia ochronę danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami, zwłaszcza   z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych                          i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym ogólnie RODO. Każdy Pacjent zapoznaje się                              z Klauzulą Informacyjną zgodnie z art. 13 RODO w momencie rejestracji, a w uzasadnionych przypadkach wyraża zgodę na przetwarzanie danych (np. zgoda na wykorzystanie wizerunku                     w celach identyfikacyjnych lub w celach marketingowych  i promocyjnych Sanatorium).
  12. Sieć Wi-Fi w Sanatorium dostępna jest w całym budynku Sanatorium.
  13. Sanatorium przyjmuje przesyłki, listy zaadresowane imiennie jedynie dla Pacjentów aktualnie przebywających lub mających rozpocząć pobyt w Sanatorium.
  14. Przedmioty osobistego użytku pozostawione w pokoju przez wyjeżdżającego Pacjenta będą odesłane na jego koszt, na adres przez niego wskazany (po uprzednim zamówieniu firmy kurierskiej przez Pacjenta). W przypadku, kiedy Sanatorium nie otrzyma takiej dyspozycji, przechowa te przedmioty przez okres  1 miesiąca, a następnie przekaże je na cele charytatywne lub do użytku publicznego lub zutylizuje. Koszt pakowania/przygotowania do wysyłki zgodnie                                                        z obowiązującym cennikiem w zależności od gabarytu przesyłki.
  15. Sanatorium  informuje, że nie współpracuje z podmiotami trzecimi, niezwiązanymi z Sanatorium,                          w zakresie składania ofert, w tym voucherów zapewniających rabaty i zniżki Kuracjuszom                               w naszym imieniu oraz nie przyjmuje odpowiedzialności za tego typu oferty.
  16. Kuracjusz ma prawo ustnie lub pisemnie przekazać swoje skargi, uwagi i spostrzeżenia na temat funkcjonowania Sanatorium Uzdrowiskowego Energetyk Dyrektorowi na adres e-mail: dyrektor@su-energetyk.pl
  17. Właścicielem Sanatorium Uzdrowiskowego Energetyk jest Zrzeszenie Związków Zawodowych Energetyków z siedzibą w Warszawie.
  18. Każda osoba przebywająca na terenie Sanatorium Uzdrowiskowego Energetyk zobligowana jest do przestrzegania obowiązujących regulaminów.

ZASADY PRZYDZIAŁU POKOI

  1. Wszystkich Pacjentów posiadających skierowanie do Sanatorium Uzdrowiskowego Energetyk prosimy, aby  przed przyjazdem (po otrzymaniu skierowania z NFZ) skontaktować się z recepcją pod nr tel. +48 91 321 24 83  wew. 100  (w godzinach od 8.00 do 19.00) lub                                       e-mail: recepcja@su-energetyk.pl w celu przekazania informacji tj. zgłoszenia stopnia niepełnosprawności, rodzaju stosowanej diety, itp.
  2. Sanatorium nie prowadzi rezerwacji miejsc w pokojach, oraz miejsc parkingowych.
  3.  Pacjenci o rodzaju przydzielonego pokoju dowiadują się w momencie rejestracji w recepcji Sanatorium.
  4. Osoby niepełnosprawne prosimy o wcześniejszy kontakt mailowy lub telefoniczny                                dla przydzielenia dostosowanego do ich potrzeb zakwaterowania.
  5. Zakwaterowanie z osobą towarzyszącą bez skierowania z NFZ możliwe jest wyłącznie                             po wcześniejszej rezerwacji.
  6.  Pokoje jednoosobowe przydzielane są Pacjentom wyłącznie ze wskazaniami medycznymi, potwierdzonymi przez lekarza specjalistę (nie lekarza rodzinnego)  np. stomia, protezy kończyn,  itp. Zgłoszenia przyjmuje recepcja e mail: recepcja@su-energetyk.pl , tel. 91 321 24 83 wew. 100 w godzinach od 8.30 do 19.00.
  7. W przypadku, kiedy wpłynie więcej wniosków niż posiadanych pokoi jednoosobowych                             o przydziale decyduje lekarz Sanatorium.
  8. W związku z kierowaniem przez NFZ na pobyty sanatoryjne dużej ilości małżeństw/ par informujemy, że Pacjenci kierowani na pobyty sanatoryjne mają zapewnione – zgodnie                           z kontraktem z NFZ – miejsca w pokojach hotelowych, a nie samodzielne pokoje.                           Sanatorium dysponuje ograniczoną ilością pokoi dwuosobowych, nie gwarantujemy wspólnego zakwaterowania małżeństw/par w jednym pokoju dla wszystkich małżeństw. W przypadku braku miejsc w pokojach dwuosobowych, małżeństwa/pary, które takich miejsc nie otrzymały                   z powodu ograniczonej ich ilości, będą kierowane oddzielnie na miejsca w pokojach wieloosobowych , odpowiednio męskich i damskich według wskazań pracownika recepcji.                            O przydziale miejsc dla małżeństw/ par, decyduje kolejność zgłoszeń telefonicznych lub email                     do recepcji Sanatorium.
  9. Małżeństwa/ pary, które posiadają różne nazwiska, a nie zgłoszą tego przed przyjazdem recepcji  kierowane będą na oddzielne miejsca w pokojach wieloosobowych odpowiednio męskich                i damskich
  10. Sanatorium zastrzega sobie możliwość przeniesienia – zmiany pokoju Pacjentowi w trakcie trwającego pobytu bez podania przyczyny, zgodnie z uiszczoną opłatą zgodną z  poziomem zakwaterowania.
  11. Samowolna zmiana pokoju jest niedozwolona. Zmiana przydzielonego miejsca zakwaterowania w czasie trwania pobytu może nastąpić na prośbę Pacjenta wyłącznie za zgodą uprawnionego pracownika Sanatorium, tylko w miarę  możliwości  posiadanych wolnych miejsc.                                      W przypadku zmiany poziomu zakwaterowania  Sanatorium nalicza stosowne opłaty zgodnie z obowiązującym cennikiem ( przejście z pokoju dwuosobowego lub wieloosobowego do pokoju jednoosobowego lub z pokoju wieloosobowego do pokoju dwuosobowego).

FORMALNOŚCI

  1. Rejestracja na pobyt sanatoryjny odbywa się w Recepcji, gdzie Pacjent otrzymuje przydział do pokoju oraz wszystkie informacje związane z realizacją pobytu w Sanatorium.
  2. Pacjent zobowiązany jest do uiszczenia w recepcji: częściowej odpłatności sanatoryjnej, opłaty uzdrowiskowej oraz pozostałych opłat dodatkowych wynikających z cennika w wyznaczonych dniach pobytu.
  3. Zwolnienie z częściowej dopłaty w Sanatorium przysługuje (na podstawie odrębnych przepisów):
  4. pracownikom związanym z produkcją wyrobów zawierających azbest (należy dostarczyć wypełnione i podpisane oświadczenie oraz kserokopię książeczki),
  5. dzieciom niepełnosprawnym w znacznym stopniu – bez ograniczenia wieku (należy dostarczyć wypełnione i podpisane oświadczenie, kserokopię legitymacji oraz orzeczenia                     o stopniu niepełnosprawności).
  6. W przypadku nieuzasadnionych, nieterminowych późniejszych przyjazdów do Sanatorium na rozpoczęty turnus od Pacjentów NFZ pobierana jest odpłatność za każdą dobę nieobecności - opłata za pustostan (odszkodowanie z tytułu gotowości Sanatorium do wykonywania świadczeń zdrowotnych w tym straty z tytułu niezrealizowanej części kontraktu z NFZ , za które NFZ nie płaci)  zgodnie z obowiązującym cennikiem.
  7. W przypadku nieuzasadnionego wcześniejszego wyjazdu z Sanatorium przed datą zakończenia turnusu (data wskazana w skierowaniu) tj. samowolnego opuszczenia  Sanatorium w trakcie trwania turnusu od Pacjentów NFZ pobierana jest odpłatność za każdą dobę nieobecności opłata za pustostan (odszkodowanie z tytułu gotowości Sanatorium do wykonywania świadczeń zdrowotnych w tym straty z tytułu niezrealizowanej części kontraktu z NFZ , za które NFZ nie płaci)  zgodnie z obowiązującym cennikiem.
  8. W przypadku wyjazdu Pacjenta na wycieczkę całodobową  (np. z biura podróży- Kopenhaga) podczas trwającego turnusu w  Sanatorium - od Pacjentów NFZ pobierana jest opłata za pustostan (odszkodowanie z tytułu gotowości Sanatorium do wykonywania świadczeń zdrowotnych w tym straty z tytułu niezrealizowanej części kontraktu z NFZ , za które NFZ nie płaci)  zgodnie z obowiązującym cennikiem.
  9. Na wycieczki całodniowe i dłuższe wymagane jest wypisanie wniosku o przepustkę (wnioski dostępne w dyżurce pielęgniarek gab.108).
  10. Zamiar wcześniejszego wyjazdu Pacjent zgłasza dyżurującej pielęgniarce, celem wykonania niezbędnych formalności związanych z wypisem i uregulowaniem wzajemnych zobowiązań.
  11. Pacjent, który nie przestrzega postanowień niniejszego Regulaminu, a w szczególności nie przestrzega zaleceń objętych programem leczenia sanatoryjnego albo w sposób szkodliwy dla zdrowia lub uciążliwy dla innych Pacjentów i otoczenia narusza Regulamin, może zostać przedterminowo, dyscyplinarniewydalony/ relegowany z Sanatorium. W takim przypadku Pacjent zapłaci opłatę - opłatę za pustostan  (odszkodowanie z tytułu gotowości Sanatorium do wykonywania świadczeń zdrowotnych w tym straty z tytułu niezrealizowanej części kontraktu z NFZ , za które NFZ nie płaci) zgodnie z obowiązującym cennikiem Decyzję w sprawie skreślenia z listy Pacjentów podejmuje Dyrektor Sanatorium w uzgodnieniu z lekarzem prowadzącym.
  12. Dyrektor Sanatorium informuje właściwy oddział NFZ  o nieuzasadnionym wcześniejszym wyjeździe lub relegowaniu Pacjenta z Sanatorium. Powyższe rozstrzygnięcie nie dotyczy Pacjentów posiadających pisemną zgodę NFZ na późniejsze rozpoczęcie  lub wcześniejsze zakończenie turnusu.
  13. W przypadku przepustek trwających powyżej 12 godzin, (dot. Pacjentów których nieobecność będzie dłuższa niż 12 godz.) po uzyskaniu zgody lekarza prowadzącego oraz Dyrektora, od Pacjentów NFZ pobierana jest odpłatność za każdą dobę nieobecności - opłata za pustostan (odszkodowanie z tytułu gotowości Sanatorium do wykonywania świadczeń zdrowotnych w tym straty z tytułu niezrealizowanej części kontraktu z NFZ , za które NFZ nie płaci) zgodnie                                 z obowiązującym cennikiem. W chwili otrzymania zgody na przepustkę powyżej 12 godzin Pacjentowi nie przysługuje zwrot za wniesione opłaty z tytuły odpłatności za wyżywienie                            i zakwaterowanie oraz poniesione inne dodatkowe opłaty.
  14. Pacjent nie zapłaci odszkodowania - opłaty za pustostan (odszkodowanie z tytułu gotowości Sanatorium do wykonywania świadczeń zdrowotnych w tym straty z tytułu niezrealizowanej części kontraktu z NFZ , za które NFZ nie płaci) w przypadku uzasadnionego                                                   i udokumentowanego skrócenia pobytu w Sanatorium. Za uzasadnione skrócenie pobytu uznaje się skrócenie z ważnych powodów, w szczególności: śmierci  w rodzinie (potwierdzone przesłaniem aktu zgonu), nagłej choroby członka rodziny wymagającego opieki (potwierdzone przesłaniem opinii lekarskiej), wypisu wydanego przez lekarza Sanatorium ze względu na stan zdrowia.
  15. Istnieje możliwość przedłużenia pobytu do godz. 22:00 (bez wyżywienia) w ostatnim dniu turnusu (możliwe tylko w przypadkach, jeśli na dany pokój nie jest dokonana żadna rezerwacja).
  16. Osoby, które przybyły do Sanatorium przed datą rozpoczęcia turnusu (przedprzyjazd), mogą być przyjęte do Sanatorium (nocleg ze śniadaniem kuracyjnym) w miarę posiadania wolnych miejsc -opłata za przedprzyjazd zgodnie z obowiązującym cennikiem.
  17. Pacjent w dniu zakończenia turnusu, przed wyjazdem musi zgłosić się do recepcji w celu dokonania wymeldowania oraz musi zdać: wypożyczone lub przydzielone mu do indywidualnego korzystania przedmioty, tj. klucze do pokoju,  pilot TV,  itp.

OCHRONA ZDROWIA I ZABIEGI

  1. Po rejestracji  w recepcji i zakwaterowaniu w Sanatorium, Pacjenci zobowiązani są                            do stawienia się  w dyżurce pielęgniarek I piętro budynek B, a następnie na badanie lekarskie w ustalonych terminach i godzinach.
  2. W ramach świadczenia usług Pacjentom skierowanym na leczenie przez NFZ Sanatorium zapewnia (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 14 lipca 2023r.):
  3. wstępne badanie w pierwszej dobie po przyjęciu, prosimy zabrać ze sobą skierowanie na leczenie uzdrowiskowe, aktualną  dokumentację medyczną,  spis aktualnie przyjmowanych leków, dane kontaktowe osoby, którą należy powiadomić w szczególnych sytuacjach,
  4. kontrolne badanie lekarskie co najmniej 2 razy w trakcie pobytu.
  5. końcowe badanie lekarskie w okresie 24 godzin przed wypisem pacjenta z Sanatorium,
  6. informacje dotyczące przeprowadzanych badań lekarskich znajdują się na tablicy informacyjnej przy dyżurce pielęgniarek gabinet 108,
  7. ustalenie i bieżącą weryfikację programu leczenia balneologicznego,
  8. codzienny dostęp do lekarza,
  9. zapewnienie pomocy lekarza w przypadku nagłego zachorowania lub pogorszenia stanu zdrowia pacjenta w godzinach popołudniowych, wieczornych i nocnych (na wezwanie pielęgniarki);  w przypadku pogorszenia stanu zdrowia lub nagłego zachorowania Pacjent zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia telefonicznego  lub osobistego dyżurującej pielęgniarki,
  10. całodobową opiekę pielęgniarską,
  11. codzienny, wieczorny obchód pielęgniarski,
  12. co najmniej 54 zabiegi fizjoterapeutyczne w tym 18 zabiegów bodźcowych                                             z wykorzystaniem surowców naturalnych w 21 dniowym turnusie; średnio 3 zabiegi dziennie  (co najmniej 1 zabieg bodźcowy dziennie, co najmniej 2 zabiegi fizjoterapeutyczne dziennie),
  13. 6 dni zabiegowych w tygodniu, z wyłączeniem niedziel i świąt,
  14. Zabiegi wykonywane są zgodnie z planem, Pacjent musi zgłaszać się na zlecone zabiegi punktualnie, w wyznaczonym miejscu, ściśle przestrzegając wskazań leczniczych w zakresie pobierania zabiegów.
  15. Za nieobecność /spóźnienie pacjenta na zaplanowany zabieg w wyznaczonym czasie pobierana jest opłata zgodnie z kontraktem Sanatorium z NFZ .
  16. W przypadku podejrzenia iż Pacjent jest pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, Pacjent kierowany jest do dyżurki pielęgniarek celem wykonania badania.
  17. Pacjenci pod wpływem alkoholu lub środków odurzających nie zostaną dopuszczeni do zabiegów (w całym dniu), jednocześnie poniosą opłatę za nieobecność na zabiegach zgodnie z kontraktem Sanatorium z NFZ. 
  18. Zmiana zabiegów może nastąpić wyłącznie z powodów medycznych i za zgodą lekarza Sanatorium.
  19. Zabiegi niewykorzystane przez Pacjentów  nie będą oddawane w innych terminach np. (wyjazd na wycieczkę itp.).  Wyjątek stanowi zmiana lub odstawienie zabiegów przez lekarza, ze względu na stan zdrowia.
  20. W czasie wykonywania zabiegów należy przestrzegać ściśle poleceń personelu.
  21. Po wykorzystaniu zabiegów i zdaniu karty magnetycznej w dyżurce pielęgniarek Pacjent otrzymuje kartę informacyjną (wypis) z leczenia sanatoryjnego.
  22.  Karta informacyjna (wypis) z leczenia uzdrowiskowego wydawana jest Pacjentowi w przeddzień wyjazdu (zakończenia turnusu – data wskazana w skierowaniu) po godz. 16:00 w dyżurce pielęgniarek gab.108.
  23. W przypadku nie odebrania osobiście karty informacyjnej bądź innej dokumentacji medycznej Pacjent może ją uzyskać na podstawie złożonego pisemnego wniosku o dostęp do dokumentacji medycznej oraz po opłaceniu opłaty zgodnej z obowiązującym cennikiem (wydanie dokumentacji medycznej Pacjentowi lub osobie upoważnionej przez Pacjenta, przygotowanie i wysyłka dokumentacji medycznej).

ŻYWIENIE

  1. Sanatorium oferuje 3 rodzaje diet: podstawowa (normalna), lekkostrawna, cukrzycowa.
  2. Warunkiem otrzymania dodatkowego posiłku „cukrzycowego” jest zalecenie wydane przez pielęgniarkę Sanatorium w pierwszym dniu pobytu.
  3. Posiłki przygotowywane są zgodnie z podanymi do wiadomości jadłospisami sporządzonymi przez dietetyka, które każdorazowo zawierają gramaturę poszczególnych dań oraz alergeny, jadłospis codziennie umieszczony jest na tablicy informacyjnej przy wejściu do stołówki.
  4. Istnieje możliwość zmiany diety (po uprzednim ustaleniu z dietetykiem i kierownikiem żywienia)  na dietę wegetariańską lub bezglutenową za dodatkową dopłatą zgodnie  z obowiązującym cennikiem. Sanatorium nie oferuje innego rodzaju diet.
  5. Dopłata do diety wegetariańskiej lub do diety bezglutenowej (zmiana diety) obejmuje cały turnus – brak możliwości wykupienia diety (uiszczenia dopłaty) na pojedyncze dni.
  6. Posiłki wydawane i serwowane są trzy razy dziennie: śniadanie, obiad, kolacja z podziałem na                   I i II turę. Ze względu na ściśle wyznaczony porządek dnia w Sanatorium, na spożycie posiłku dla Pacjentów przeznaczony jest maksymalny czas do 30 minut.
  7. Za niewykorzystane posiłki w dniu przyjazdu i wyjazdu, w czasie trwającego turnusu   oraz                     ze względu na uczestnictwo Pacjenta w wycieczkach lub innych imprezach -  nie przysługuje suchy prowiant ani żadna inna rekompensata. Posiłki każdorazowo serwowane są do stolika nawet w przypadku nieobecności Pacjenta.
  8. W przypadku wyjazdu Pacjenta na wycieczkę zorganizowaną:
    1. nie  ma możliwości wcześniejszego wydania posiłku lub zmiany tury posiłku, istnieje możliwość:
    1. na recepcji istnieje możliwość zakupu opakowania obiadowego „na wynos” i pobranie swojego posiłku na 15 minut przed I turą w jadalni Sanatorium.
    1. istnieje możliwość spożycia kolacji maksymalnie do godziny 19,00, po uprzednim zgłoszeniu tego faktu kelnerom z jednodniowym wyprzedzeniem.
  9. Spożywanie posiłków odbywa się wyłącznie w jadalni. Zakazuje się wynoszenia posiłków                              do pokoi. Jedynie na zlecenie lekarza, pielęgniarka dyżurująca podaje Pacjentom posiłki do pokoju.
  10. Obowiązuje zakaz wynoszenia z jadalni do pokoi: sztućców,  nakryć stołowych i innych.
  11. Wejście na jadalnie możliwe jest jedynie bez odzieży wierzchniej. Odzież wierzchnią należy pozostawić na wieszakach przed jadalnią.

POZOSTAŁE INFORMACJE

  1. Pacjenci są zobowiązani do przestrzegania przepisów sanitarnych i przeciwpożarowych .
  2. Pacjenci są zobowiązani do przestrzegania czystości i porządku w pokojach, budynku oraz
    otaczającym Sanatorium terenie. Zaśmiecanie (zanieczyszczanie) pokoi, sali jadalnej, holi, łazienek i innych pomieszczeń, niszczenie zieleni itp. jest niedopuszczalne; traktowane będzie jako świadome naruszenie regulaminu.
  3. Pacjenci  są zobowiązani do segregacji odpadów (szkło, plastik, papier, pozostałe odpady) poprzez wrzucanie ich do odpowiednich pojemników znajdujących się na holach.
  4. Pacjentom ze skierowaniem NFZ przysługuje; 1 wymiana ręczników w połowie turnusu,
    pozostałe wymiany są płatne; sprzątanie pokoi odbywa się co najmniej 2 razy w tygodniu.  
  5. Na życzenie Pacjenci mogą otrzymać za opłatą: dodatkową zmianę bielizny pościelowej, dodatkową zmianę ręczników lub  dodatkowe sprzątanie.
  6. Jazdy windami ponad jej dopuszczalne obciążenie.

W przypadku zatrzymania widy z powodu jej nadmiernego obciążenia, każda z osób znajdująca się w windzie poniesie opłatę w wysokości 100,00 zł. Przyjazd serwisu z powyższego powodu płatny jest  dodatkowo, solidarnie 500,00 zł. Aby zmniejszyć ryzyko awarii windy prosimy                               o korzystanie z windy jednorazowo maksymalnie do 4 osób.

NASZYCH PACJENTÓW PROSIMY O:

  1. Racjonalne i oszczędne korzystanie z energii elektrycznej, ciepłej i zimnej wody, zachowując przy tym podstawowe zasady bezpieczeństwa.
  2. Zabezpieczenie pokoju przed kradzieżą. W tym celu należy przy opuszczaniu pokoju zwrócić uwagę na zamknięcie okien i drzwi na klucz.
  3. Pilne zgłaszanie w recepcji ewentualnych awarii, uwag co do stanu czystości w pokojach.

NA TERENIE SANATORIUM OBOWIĄZUJE BEZWZGLĘDNY I CAŁKOWITY ZAKAZ:

  1. W pomieszczeniach Sanatorium zainstalowane są czujniki przeciwpożarowe. Informujemy,                        że w przypadku nieumyślnego, umyślnego nieuzasadnionego uruchomienia alarmu, zniszczenia czujników przeciwpożarowych lub włączników Ręcznego Ostrzegania Pożarowego, koszty naprawy/wezwania służb ratowniczych (Straż Pożarna, Policja, Pogotowie)   pokrywa Pacjent. Koszty szacunkowe są ustalane przez wyznaczonego pracownika Sanatorium, a Pacjent uiszcza zaliczkę w wysokości tych kosztów przed wyjazdem. Po otrzymaniu wszystkich faktur rozliczających powstałą szkodę Sanatorium wystawi Pacjentowi fakturę końcową.     
  2. Palenia papierosów w tym papierosów elektronicznych w całym budynku Sanatorium (balkony, pokoje,  hole, klatki schodowe) oraz  terenie otaczającym obiekt. Za każdorazowe złamanie zakazu lub przypadku uruchomienia systemu pożarowego z powodu palenia papierosów Pacjent uiści kolejną opłatę  w wysokości 500,00 zł.
  3. Zakłócania porządku w Sanatorium oraz naruszenie spokoju i bezpieczeństwa przebywających              Kuracjuszy oraz pozostałych Gości.
  4. Pobytu zwierząt, wyjątek stanowi pies przewodnik z ważnym certyfikatem.
  5. Używania w pokojach grzałek, żelazek, farelek, czajników elektrycznych (czajniki ogólnodostępne znajdują się na holach pięter) itp.
  6. Przyjmowania w pokojach osób postronnych (przyjmowanie Gości z zewnątrz Sanatorium
    odbywać się może jedynie w miejscach do tego przeznaczonych (hol-parter, sala kominkowa                   I piętro).
  7. Wynoszenia jakiegokolwiek sprzętu i wyposażenia z budynku Sanatorium (ręczników pokojowych, kap, pilotów tv itp.).
  8. Spożywania  napojów alkoholowych i substancji odurzających  oraz uprawiania gier hazardowych.     

OCHRONA MIENIA:

  1. Pacjent ponosi odpowiedzialność materialną za przydzielone mu do użytkowania lub powierzone jego pieczy przedmioty stanowiące własność Sanatorium.
  2. Pacjent odpowiada materialnie za szkody i niedobory, jeśli takie wystąpią w trakcie pobytu                           w wyposażeniu Sanatorium. Wszelkie stwierdzone uszkodzenia należy bezzwłocznie zgłosić                   w recepcji Sanatorium.
  3. Sanatorium Uzdrowiskowe Energetyk nie ponosi odpowiedzialności za zaginione przedmioty               (np. biżuterię, sprzęt elektroniczny, itp.) oraz gotówkę będącą własnością Pacjenta, a niezłożoną   w depozycie. Depozyt jest bezpłatny. Informacje o depozycie udzielają pracownicy Recepcji.
  4. Za wyrządzone szkody w majątku Sanatorium, Pacjent odpowiada materialnie pokrywając równowartość zakupu /wykonania usługi w wysokości rzeczywistych kosztów poniesionych przez Sanatorium (refaktura). Odpłatność ustala się na podstawie sporządzonego protokołu szkody. Obciążenie naliczane jest wg wartości; kosztorysu robocizny z materiami, uszkodzonego sprzętu bądź refaktury np.:
  5. malowanie pokoju lub trwałe zniszczenie powierzchni ścian (malowanie, zadrapania i inne  

     mechaniczne ubytki) ,

  • uszkodzenie/zniszczenie wyposażenia Sanatorium,
  • pranie, dezynfekcja zabrudzonego wyposażenia  Sanatorium,
  • za przywłaszczenie rzeczy stanowiącej własność Sanatorium  wg wartości przedmiotu,
  • za straty z tytułu niewykorzystanego pokoju liczone w ilości dni do znalezienia oferenta plus na wykonanie remontu pokoju oraz czasu na uzbrojenie pokoju.
  • Pacjent na pokrycie tych kosztów uiszcza zaliczkę w wysokości kosztów szacunkowych określonych przez pracowników sanatorium na podstawie faktury zaliczkowej płatnej                         w terminie 7 dni od wystawienia.

Pozostałych informacji udziela obsługa recepcji.

Personel Sanatorium Uzdrowiskowego „Energetyk” wysoko cenić będzie   Państwa współpracę                     w przestrzeganiu powyższego Regulaminu, który   służyć ma zapewnieniu spokoju i bezpiecznego pobytu naszych Pacjentów .

    Zatwierdzam

   Joanna Rachuta

Dyrektor Zarządzający

Sanatorium Energetyk

Dodajemy energii!
KONTAKT