REGULAMIN  ŚWIADCZENIA USŁUG HOTELOWYCH , PAKIETÓW  WYPOCZYNKOWYCH  I PAKIETÓW REHABILITACYJNYCH W SANATORIUM UZDROWISKOWYM „ENERGETYK” W ŚWINOUJŚCIU.

Regulamin określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności, oraz przebywania na terenie Sanatorium i jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez dokonanie rezerwacji, przedpłaty lub całej należności za pobyt, i rozpoczęcia pobytu w obiekcie. Dokonując ww. czynności Gość potwierdza, iż zapoznał się  i akceptuje warunki niniejszego Regulaminu .

  1. REZERWACJA:
  1. Goście indywidualni oraz grupy zorganizowane dokonują rezerwacji miejsc noclegowych osobiście, telefonicznie oraz poprzez e-mail.
  2. Rezerwacja staje się skuteczna w momencie wpłynięcia przedpłaty.
  3.  Rezerwacja jest gwarantowana, jeżeli zostanie dokonana przedpłata w  kwocie 500,00 zł                         od osoby  lub w przypadku niższej kwoty należności odpowiadającą za  1 dobę pobytu w określonej kategorii pokoju,  w terminie 7 dni od dnia złożenia rezerwacji. Brak wpływu przedpłaty  w wyznaczonym terminie na konto bankowe Sanatorium  skutkuje anulowaniem rezerwacji.
  4. Gość ponosi całkowite koszty bankowe i pocztowe związane z dokonaniem przedpłaty.
  5. Po otrzymaniu przedpłaty Sanatorium przesyła fakturę zaliczkową, potwierdzenie rezerwacji ze wskazaniem: kwoty wpłaconej przedpłaty, kwoty pozostałej do dopłaty w dniu przyjazdu oraz terminem pobytu, na podany adres zamieszkania bądź e-mail.
  6. Gość w dniu przyjazdu dokonuje meldunku oraz opłaca w recepcji Sanatorium pozostałą należność za cały pobyt  z góry, po uwzględnieniu wpłaconej przedpłaty. Opłata jest powiększana o należność opłaty uzdrowiskowej zgodnej z Uchwałą Rady Miasta Świnoujście na dany rok kalendarzowy.
  7. Gość  otrzymuje fakturę VAT, w innych przypadkach dowodem uiszczenia opłaty za pobyt jest paragon fiskalny. Chęć otrzymania faktury VAT należy zgłosić w momencie rejestracji w recepcji.
  1. ZASADY REZYGNACJI Z REZERWACJI:
  1. Rezygnacja musi zostać dokonana i przesłana do Sanatorium na piśmie lub e-mail.
  2. W przypadku rezygnacji z zarezerwowanego pokoju,  Gość ponosi następujące koszty:
  3. w terminie od momentu wpłaty przedpłaty - do 30 dni przed datą przyjazdu - opłatę 

    manipulacyjną w wysokości 100,00 złotych,

  •  w terminie 29 - 15 dni przed datą przyjazdu - 35% wartości wpłaconej przedpłaty + 100 zł. opłaty manipulacyjnej,
  • w terminie 14 -7 dni przed datą przyjazdu - 50% wartości wpłaconej przedpłaty + 100 zł. opłaty manipulacyjnej,
  • w terminie krótszym niż 7 dni – 80% wartości wpłaconej przedpłaty + 100 zł opłaty manipulacyjnej,
  • w terminie krótszym niż 3 dni – całą kwotę wpłaconej przedpłaty,
  • wpłacona przedpłata musi zostać wykorzystana w bieżącym roku kalendarzowym,  nie ma możliwości przeniesienia pobytu wraz z przedpłatą  na kolejny rok – w takim przypadku przedpłata przepada w całości.
  • w przypadku nie zgłoszenia się Gościa w dniu przyjazdu do godz. 22.00 i braku skutecznego poinformowania na piśmie lub e-mail recepcji Sanatorium, miejsce w pokoju podlega bieżącej sprzedaży w dniu następnym – Gościowi z tego tytułu nie przysługuje zwrot kosztów za niewykorzystany pobyt, ani przedłużenie pobytu o niewykorzystane dni – zaliczka przepada w całości.
  • w przypadku rezygnacji z całości lub części pobytu z jakiegokolwiek powodu po przyjeździe, Sanatorium  obciąży Gościa opłatą w wysokości 100% wartości pobytu.
  • w przypadku niewykorzystania zaplanowanych zabiegów, pakietów, karnetów, zabiegów leczniczych, zabiegów SPA - Sanatorium nie dokonuje zwrotu.
  • w szczególnie uzasadnionych przypadkach Dyrektor Sanatorium może uzgodnić z Gościem inny termin wykorzystania pobytu w Sanatorium lub podjąć decyzję o zwrocie za niewykorzystany pobyt  w przypadku braku miejsc w innym terminie (np.  udokumentowany zgon w rodzinie lub  pobyt w szpitalu), od zaliczki zostanie pobrana  kwota 100,00 zł opłaty manipulacyjnej.
  1. DOBA POBYTOWA:
  1. Doba pobytowa rozpoczyna się od godz. 16,00 (kolacją) w dniu przyjazdu i trwa do godz.10.00 w dniu wyjazdu (kończy się śniadaniem),
  2. Życzenie przedłużenia pobytu, Gość zobowiązany jest zgłosić w recepcji najpóźniej w dniu poprzedzającym wyjazd z Sanatorium do godziny 9:00.
  3. Sanatorium może nie uwzględnić dyspozycji przedłużenia pobytu w przypadku:

a)   braku miejsc noclegowych,

b)  wobec Gościa  nie przestrzegającego obowiązującego Regulaminu,

c) nie dokonania przez Gościa pełnej płatności za dotychczasowy pobyt,

d) przeznaczenia pokoju do realizacji kontraktu z NFZ.

  • W przypadku nie przedłużenia pobytu i nie opuszczenia pokoju w Sanatorium w dniu wyjazdu    po godz. 10.00 następuje komisyjne usunięcie rzeczy osobistych Gościa z  pokoju i przekazanie ich do recepcji.   
  • Pozostanie w pokoju lub pozostawienie rzeczy poza godzinę 11:00 jest traktowane jako przedłużenie pobytu. W przypadku, gdy Gość opuści pokój po godzinie 11:00 – program komputerowy recepcji naliczy opłatę za kolejną dobę wynajmu pokoju według cennika.
  1. MELDUNEK I DOKONANIE OPŁAT:
  1. Gość w celu wykorzystania usługi hotelowej zgłasza się na recepcję Sanatorium, gdzie dokonuje meldunku, poprzez przedstawienie recepcjoniście danych osobowych swoich, osób towarzyszących oraz dokumentu poświadczającego wpłacenie przedpłaty.
  2. Rozliczenie całkowitych kosztów pobytu następuje w dniu rozpoczęcia pobytu, podczas zameldowania. Podany w rezerwacji termin pobytu jest wiążący dla Gościa lub firmy.
  3. Gość dokonuje wszelkich pozostałych płatności: gotówką, kartą lub BLIK  przy uwzględnieniu dokonanej i potwierdzonej przedpłaty. Sanatorium nie uwzględnia możliwości płatności za pobyt pozostałej części opłat po przyjeździe przelewem na konto bankowe Sanatorium  (z wyłączeniem przedpłaty).
  • POZOSTAŁE POSTANOWIENIA
  1. Cisza nocna na terenie Sanatorium  obowiązuje od godz. 22.00 do godz. 6.00 dnia następnego. W godzinach ciszy nocnej Goście i osoby korzystające z usług obiektu mają obowiązek takiego zachowania, by w żaden sposób nie zakłócało ono spokoju pobytu innych osób.
  2. Sanatorium zapewnia ochronę danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami, zwłaszcza   z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym ogólnie RODO. Każdy Gość zapoznaje się z Klauzulą Informacyjną zgodnie z art. 13 RODO w momencie rejestracji,                                        a w uzasadnionych przypadkach wyraża zgodę na przetwarzanie danych (np. zgoda na wykorzystanie wizerunku w celach identyfikacyjnych lub w celach marketingowych                                      i promocyjnych Sanatorium).
  3. Obiekt Sanatorium jest monitorowany. Administrator Zrzeszenie Związków Zawodowych                         i Energetyków Sanatorium Uzdrowiskowe „Energetyk” z siedziba w Świnoujściu przy                            ul. Żeromskiego 4, 72-600 Świnoujście, REGON 016443179 – 00037, NIP 855-000-40-42, e-mail: dyrektor@su-energetyk.pl  – zwany dalej Administratorem.
  4. Na terenie i w budynku Sanatorium zabronione jest prowadzenie jakiejkolwiek działalności komercyjnej bez zgody Dyrektora.
  5. Na terenie Sanatorium jest zakaz pobytu zwierząt za wyjątkiem psa przewodnika z certyfikatem.
  6. Sieć Wi-Fi w Sanatorium dostępna jest w całym budynku Sanatorium.
  7. Goście posiadający rowery zobowiązani są do ich skutecznego zabezpieczenia w wyznaczonej rowerowni. Sanatorium nie ponosi odpowiedzialności za ich utratę.
  8. Przedmioty osobistego użytku pozostawione w pokoju przez wyjeżdżającego Gościa będą odesłane na jego koszt, na adres przez niego wskazany (po uprzednim zamówieniu firmy kurierskiej przez Gościa). W przypadku, kiedy Sanatorium nie otrzyma takiej dyspozycji, przechowa te przedmioty przez okres  1 miesiąca, a następnie przekaże je na cele charytatywne lub do użytku publicznego lub zutylizuje. Koszt pakowania/przygotowania do wysyłki wynosi od 25,00 zł za 1 szt w zależności od gabarytu przesyłki.
  9. Recepcja ma prawo odmówić przyjęcia do Sanatorium osób nietrzeźwych, będących pod wpływem środków odurzających oraz osób poniżej 18 lat, pozostających bez opieki upoważnionych osób dorosłych.
  10. Dyrektor Sanatorium może nakazać opuszczenie Sanatorium Gościowi, który swoim zachowaniem narusza niniejszy Regulamin wyrządzając szkodę w mieniu  Sanatorium lub innych osób, czy w inny sposób zakłóca spokojny pobyt pozostałych Gości Sanatorium - bez zwrotu opłaty za pozostały niewykorzystany pobyt.
  11. Pomino wpłaconej przedpłaty Sanatorium zastrzega sobie prawo odmowy świadczenia usług z przyczyn od niego niezależnych, uniemożliwiających przyjęcie Gościa.
  12. Sanatorium  informuje, że nie współpracuje z podmiotami trzecimi, niezwiązanymi                                       z Sanatorium, w zakresie składania ofert, w tym voucherów zapewniających rabaty i zniżki Gościom w naszym imieniu oraz nie przyjmuje odpowiedzialności za tego typu oferty.
  13. Goście są zobowiązani do przestrzegania przepisów sanitarnych i przeciwpożarowych .
  14. Goście są zobowiązani do przestrzegania czystości i porządku w pokojach, budynku oraz
    otaczającym Sanatorium terenie. Zaśmiecanie (zanieczyszczanie) pokoi, sali jadalnej, holi, i innych pomieszczeń, niszczenie zieleni itp. jest niedopuszczalne; traktowane będzie jako świadome naruszenie regulaminu.
  15. Goście  proszeni są o segregację odpadów (szkło, plastik, papier, pozostałe odpady) poprzez wrzucanie ich do odpowiednich pojemników znajdujących się na holach.
  16. Jazdy windami ponad jej dopuszczalne obciążenie.

W przypadku zatrzymania widy z powodu jej nadmiernego obciążenia, każda z osób znajdująca się w windzie poniesie opłatę w wysokości 100,00 zł. Przyjazd serwisu z powyższego powodu płatny jest  dodatkowo, solidarnie 500,00 zł. Prosimy o korzystanie z wind jednorazowo maksymalnie do 4 osób.

  • UPRAWNIENIA GOŚCI:
  1. Goście mają prawo do pełnej informacji o standardzie i zakresie oferowanych usług, wariantach cenowych, warunkach rezerwacji i rezygnacji z usług.
    1. Goście mają prawo do zgłaszania swoich uwag i wniosków odnośnie funkcjonowania Sanatorium, czystości, ciszy itp. obsłudze recepcji.
    1. Wszelkie uwagi oraz reklamacje dotyczące: awarii,  stanu pokoi  (uszkodzonego sprzętu, czystości itp.) należy zgłaszać w pierwszym dniu pobytu w przeciwnym wypadku nie zostaną one uwzględnione, bezzwłoczne zgłoszenie ich w recepcji, umożliwi należytą reakcję.
    1. Życzenia, wnioski i skargi dotyczące Sanatorium można zgłaszać pisemnie w recepcji Sanatorium.
    1. Sanatorium ma obowiązek zapewnić:
  2. warunki pełnego i nieskrępowanego wypoczynku Gościa
  3. bezpieczeństwo pobytu
  4. profesjonalną i uprzejmą obsługę
  5. sprzątanie pokoju i wykonywanie niezbędnych napraw.
  • PAKIETY REHABILITACYJNE
  1. Po dokonaniu meldunku  w recepcji i zakwaterowaniu w Sanatorium, Goście korzystający                      z pakietów rehabilitacyjnych proszeni są o stawienie się  w dyżurce pielęgniarek I piętro                      budynek B, gab. 108, a następnie na badanie lekarskie w ustalonym terminie.
  2. W ramach pakietu rehabilitacyjnego oferujemy:
    1. noclegi  w  pokojach z łazienką,
    1. całodzienne wyżywienie składające się z trzech posiłków talerzykowanych (śniadanie, obiad, kolacja) z możliwością wyboru dostępnych diet w Sanatorium,
    1. badanie lekarskie celem zlecenia zabiegów i opiekę medyczną w czasie trwania pobytu,
    1. całodobowy dostęp do opieki pielęgniarskiej,
    1. konsultacje z dietetykiem,
    1. zniżkę 10% na zabiegi ponad pakiet podstawowy (od oferty cennikowej z wyłączeniem zabiegów SPA)
  3. Pakiety rehabilitacyjne zawierają:
  4. Pakiet 7-dniowy w tym 12 zabiegów ustalonych przez lekarza, w tym można otrzymać maksymalnie: 2 masaże suche + 1 HYDROJET, 1 zabieg wodny, 2 okłady borowinowe oraz 6 innych zabiegów .
  5. Pakiet 10-dniowy w tym 16 zabiegów ustalonych przez lekarza, w tym można otrzymać maksymalnie: 2 masaże suche + 2 HYDROJET, 2 zabiegi wodne, 3 okłady borowinowe oraz 7 innych zabiegów .
  6. Pakiet 14-dniowy w tym 22 zabiegi ustalone przez lekarza, w tym można otrzymać maksymalnie: 2 masaże suche + 3 HYDROJET, 2 zabiegi wodne, 4 okłady borowinowe oraz 11 innych zabiegów .
  7. Pakiet 21-dniowy w tym 35 zabiegów ustalonych przez lekarza, w tym można otrzymać maksymalnie: 2 masaże suche + 6 HYDROJET, 2 zabiegi wodne, 5 okładów borowinowych oraz pozostałe 20 innych zabiegów .
  8. Zabiegi wykonywane są  z wyłączeniem weekendów i świąt ustawowo wolnych od pracy, dnia przyjazdu i wyjazdu.
  9. Zabiegi wykonywane są zgodnie z planem, Gość  musi zgłaszać się na zlecone zabiegi punktualnie, w wyznaczonym miejscu, ściśle przestrzegając wskazań leczniczych w zakresie pobierania zabiegów.
  10. Zmiana zabiegów może nastąpić wyłącznie z powodów medycznych i za zgodą lekarza Sanatorium.
  11. Zabiegi niewykorzystane przez Gości nie będą oddawane w innych terminach.
  12. Rezygnacja z części pakietu nie stanowi podstawy do obniżenia jego ceny.
  13. Jednorazowa dopłata do pokoju 1-osobowego wynosi  300,00 zł .
  14. Przy pobytach indywidualnych Sanatorium zastrzega sobie prawo do łączenia osób obcych względem siebie (pokoje 2 osobowe).
  • ŻYWIENIE
  1. Sanatorium oferuje następujące rodzaje diet: podstawowa (normalna), lekkostrawna, cukrzycowa, wegetariańska , bezglutenowa. Sanatorium nie oferuje innego rodzaju diet. Wybór diety należy zgłosić w recepcji w momencie dokonywania rezerwacji. Do diety wegetariańskiej                   i bezglutenowej jest pobierana dopłata.
  2. Posiłki przygotowywane są zgodnie z podanymi do wiadomości jadłospisami sporządzonymi przez dietetyka, które każdorazowo zawierają gramaturę poszczególnych dań oraz alergeny, jadłospis codziennie umieszczony jest na tablicy informacyjnej przy wejściu do stołówki.
  3. Posiłki wydawane i serwowane są trzy razy dziennie: śniadanie, obiad, kolacja  w określonych porach.
  4. Za niewykorzystane posiłki w dniu przyjazdu i wyjazdu, w czasie trwającego pobytu nie przysługuje suchy prowiant ani żadna inna rekompensata.
  5. Spożywanie posiłków odbywa się wyłącznie w JADALNI. Zakazuje się wynoszenia posiłków                              do pokoi.
  6. Obowiązuje zakaz wynoszenia z jadalni do pokoi: sztućców,  nakryć stołowych i innych.
  7. Wejście na jadalnie możliwe jest jedynie bez odzieży wierzchniej. Odzież wierzchnią należy pozostawić na wieszakach przed jadalnią.
  1. NA TERENIE SANATORIUM OBOWIĄZUJE BEZWZGLĘDNY I CAŁKOWITY ZAKAZ:
  1. W pomieszczeniach Sanatorium zainstalowane są czujniki przeciwpożarowe. Informujemy, że w przypadku nieumyślnego, umyślnego nieuzasadnionego uruchomienia alarmu, zniszczenia czujników przeciwpożarowych lub włączników Ręcznego Ostrzegania Pożarowego, koszty naprawy/wezwania służb ratowniczych (Straż Pożarna, Policja, Pogotowie)   pokrywa Gość. Koszty szacunkowe są ustalane przez wyznaczonego pracownika Sanatorium, a Gość uiszcza zaliczkę w wysokości tych kosztów przed wyjazdem. Po otrzymaniu wszystkich faktur rozliczających powstałą szkodę Sanatorium wystawi Gościowi fakturę końcową.    
  2. Palenia papierosów w tym papierosów elektronicznych w całym budynku Sanatorium  (balkony, pokoje,  hole, klatki schodowe). Za każdorazowe złamanie zakazu lub przypadku uruchomienia systemu pożarowego z powodu palenia papierosów Gość uiści kolejną opłatę  w wysokości 500,00 zł.
  3. Zakłócania porządku w Sanatorium oraz naruszenia spokoju i bezpieczeństwa przebywających              Gości i Pacjentów NFZ.
  4. Pobytu zwierząt, wyjątek stanowi pies przewodnik z ważnym certyfikatem.
  5. Używania w pokojach grzałek, żelazek, farelek itp.
  6. Przyjmowania w pokojach osób postronnych (przyjmowanie Gości z zewnątrz Sanatorium
    odbywać się może jedynie w miejscach do tego przeznaczonych (hol-parter, sala kominkowa                    I piętro).
  7. Wynoszenia jakiegokolwiek sprzętu i wyposażenia z budynku  Sanatorium (ręczników pokojowych, kap, pilotów tv itp.).
  8. Spożywania  napojów alkoholowych i substancji odurzających  oraz uprawiania gier hazardowych.     
  • OCHRONA MIENIA:
  1. Gość ponosi odpowiedzialność materialną za przydzielone mu do użytkowania lub powierzone jego pieczy przedmioty stanowiące własność Sanatorium. Wszelkie stwierdzone uszkodzenia należy bezzwłocznie zgłosić  w recepcji Sanatorium.
  2. Sanatorium Uzdrowiskowe Energetyk nie ponosi odpowiedzialności za zaginione przedmioty               (np. biżuterię, sprzęt elektroniczny, itp.) oraz gotówkę będącą własnością Gościa, a niezłożoną                     w depozycie. Depozyt jest bezpłatny. Informacje o depozycie udzielają pracownicy Recepcji.
  3. Za wyrządzone szkody w majątku Sanatorium, Gość odpowiada materialnie pokrywając równowartość zakupu /wykonania usługi w wysokości rzeczywistych kosztów poniesionych przez Sanatorium (refaktura). Odpłatność ustala się na podstawie sporządzonego protokołu szkody. Obciążenie naliczane jest wg wartości; kosztorysu robocizny z materiami, uszkodzonego sprzętu bądź refaktury np.:
  4. malowanie pokoju lub trwałe zniszczenie powierzchni ścian (malowanie, zadrapania i inne 

     mechaniczne ubytki) ,

  • uszkodzenie/zniszczenie wyposażenia Sanatorium,
  • pranie, dezynfekcja zabrudzonego wyposażenia  Sanatorium,
  • za przywłaszczenie rzeczy stanowiącej własność Sanatorium  wg wartości przedmiotu,

za straty z tytułu niewykorzystanego pokoju liczone w ilości dni do znalezienia oferenta plus na wykonanie remontu pokoju oraz czasu na uzbrojenie pokoju.

  • Gość  na pokrycie tych kosztów uiszcza zaliczkę w wysokości kosztów szacunkowych określonych przez pracowników sanatorium na podstawie faktury zaliczkowej płatnej                                w terminie 7 dni od wystawienia.

Pozostałych informacji udziela obsługa recepcji.

Personel Sanatorium Uzdrowiskowego „Energetyk” wysoko cenić będzie Państwa współpracę                       w przestrzeganiu powyższego Regulaminu, który służyć ma zapewnieniu spokoju i bezpiecznego pobytu naszych Gości .

Życzymy miłego wypoczynku.


 Zatwierdzam

Joanna Rachuta

Dyrektor Zarządzający

Sanatorium Energetyk

Dodajemy energii!
KONTAKT